Jak na marketing pro hotel? A co třeba WiFi marketing?

 

media reklama,youtube,facebook,video

,,Existuje něco jako chytrý marketing, nějaká služba, která udělá všechno za mne? Jak se říká, pečený holub přímo do pusy?‘‘ A co je WiFi marketing?

To je jedná z otázek, se kterými jsem se poslední dobou na schůzkách setkal.

Daniel Hlaváček, zakladatel Smart One Services s.r.o.

 

Jak dnes lidé vnímají marketing, a to nejen pro hotel?

Marketing je dnes velice obsáhlý obor a pokud Vám někdo bude tvrdit, že se to dá v jednom člověku zvládnout, tak buď neví, co vše to obnáší, nebo pracuje nonstop 24 hodin denně. Je dobře, že na to již majitelé podniků přišli a spolupracují i s agenturami, které jim pomohou. Pro hotely je tu však další služba navíc a tou je WiFi marketing.

 

Nejde jen o PPC kampaně, dnes je moderní i WiFi marketing.

město, reklama, tabule

Marketing je hodně komplexní obor. Dnes se nejedná jen o reklamní tabule nebo reklamu v televizi, přidal se k tomu marketing na internetu a nově také WiFi marketing . Internet dal marketingu nové rozměry a umět vše zvládnout v jednom člověku nebo v menším počtu lidí opravdu nelze, nebo se budete orientovat jen na určitou část, což ale také není špatně. Google dnes např. preferuje ve vyhledávání stránky, které jsou dobře optimalizované pro mobil, desktopová verze stránek google už nezajímá. Pokud navíc nejsou vaše stránky zabezpečené na https, máte další body do mínusu. Budete-li mít dobře optimalizované webovky a někdo bude hledat hotel v centru Prahy na google, můžete se zobrazit i bez placené reklamy na prvních pozicích ve vyhledávání. Navíc poté nemusíte platit provizi za booking.com a jiné rezervační systémy. Máte pak větší zisk.

 

seo, web, ppc

Platit PPC reklamy nebo udělat pořádně WEB?

Zde jednoznačně neplatí, že PPC jsou super a WEB nikoli či obráceně. Je důležité popřemýšlet, co je z dlouhodobého hlediska nejlepší pro Váš byznys. Např. u hotelů, kde je většina otevřena celý rok, se více vyplatí udělat pořádně webové stránky a optimalizace. Potom je také důležité být aktivní na sociálních sítích. Lidi si zapamatují Váš brand a to, že umíte komunikovat. PPC jsou aktivní pouze pokud je platíte, jakmile ale přestanete, nemáte reklamu a ztratíte také publikum. PPC tak doporučím jako doplněk k již zmíněné variantě výše.

 

facebook marketing, internet marketing, blog, seo

Sociální sítě ve 21. století

Ač se nám to líbí nebo ne, sociální sítě dnes již patří do našich životů. Ano, jsou lidé, kteří je nenávidí a třeba ani nepoužívají, jedná se však o minoritu. Většina se alespoň několikrát měsíčně podívá, co je na síti nového a co dělají přátele či kamarádi. Reklama na facebooku i instagramu je účinná, pokud se zaměřujete na segment B2C (zaměření na koncové zákazníky). Záleží však samozřejmě na vaší službě nebo produktu, který nabízíte. Díky komentářům pak můžete reagovat či jinak doplnit informace k reklamě nebo příspěvku. Komentářů se však určitě nebojte, ano najdou se vulgární či negativní, avšak pokud je komentář vyloženě směs nesmyslů, nejlepší je nereagovat vůbec. Pokud je komentář relevantní, tak naopak každá reakce na něj je super. To vše patří k brandu a lidé jsou vděční i za lajk u jejich komentáře. Nejsou pro Vás jen vzduch.

Pokud tedy budete budovat značku tímto způsobem, zaměříte se na SEO (optimalizace webových stránek, linkbuilding aj..) a budete komunikovat na sociálních sítích, můžete dosáhnout velmi dobrých výsledků. K tomu vám navíc může pomoci i služba SmartWiFi, která je postavena na tom, aby váš podnik dostala mezi lidi. SmartWiFi dělá marketing přes wifi (WiFi marketing) a nejlepší na tom je, že úplně sama a nezávisle na Vás.

 

smartwifi, hotel, wifi, přihlášení k wifi

Jak funguje SmartWiFi?

Už jsme si řekli, že být vidět je na internetu důležité, zvláště pak na sociálních sítích. Na nápad vytvořit tuto službu, která dělá marketing přes WiFi, nás přivedl jeden zákazník. Chtěl, aby mu jeho WiFi začala přinášet další zákazníky a více tak vydělat, aniž by WiFi zpoplatnil. Vývoj nám trval více jak rok a vlastně to není pořád hotové. SmartWiFi totiž nebude hotová nikdy. Ano tak jak říkám. O službu se pořád staráme, ladíme ji pro nová zařízení, které přicházejí na trh kvůli kompatibilitě, přidáváme další funkce a další možnosti. Nyní přidáváme i facebook pixel, pro ještě lepší cílení reklamy.

Ve zkratce se jedná o uvítací obrazovku pro hosty, která se vašim zákazníkům zobrazí, když se připojí k vaší WiFi sítí. Funguje to tak, že pokud chce host internet, musí se přihlásit přes facebook, kde mu poté naservírujeme, aby sdílel Váš podnik mezi své přátele. Pokud však hostovi dáte kód, může se přihlásit k internetu i takto. Jedná se o krásný příklad WiFi marketingu, který funguje.

 

hotel pokoj

Z praxe

Je to k pobavení, ale u jednoho z našich zákazníků (hotel s 5 hvězdičkami) byli recepční zvyklí dávat heslo na WiFi každému hostovi, který dorazil. Zcela automaticky. Nasadili jsme u nich naši SmartWiFi, recepční však stále dávali a dávají heslo zcela automaticky. Myslíte si, že to vede k velkému propadu počtu lidí, kteří místo facebooku volí heslo?

Je to zajímavé, ale o velký propad nejde.

Také nás to překvapilo, ale jde o to, že člověk je velice líný tvor. Když vám dá někdo na výběr, udělej klik nebo napiš heslo, lidé si z většiny vyberou tu jednodušší cestu. Hezky je to vidět na naší úvodní stránce SmartWiFi, kde je vidět ukázka. Kupodivu to funguje a dokonce, pokud na uvítací stránku heslo k internetu rovnou napíšeme, také to nemá zásadní vliv.

 

internet marketing

Co bych tedy pro hotel doporučil?

V první řadě je dobré mít kvalitní WiFi, pokud totiž nemáte kvalitní připojení a síť, hosty to nepotěší a příště půjdou jinam. Pokud jim dáte i uvítací obrazovku, tedy chytrý WiFi marketing např. jako u SmartWiFi, kde jim sdělíte další informace a tipy, tak super.  Host dostane internet a neplatí za něj, navíc díky tomu že vás bude sdílet, získáte další potencionální zákazníky.

Mějte kvalitní servis a čisté pokoje. Ač se to zdá jako samozřejmost, rozhodně to tak není. Pokud budete mít krásně uklizený pokoj, bez prachu a špíny, nábytek bude vypadat k světu, hosté to ocení. Co je ale důležitější, pokud někdo pošle fotku na instagram nebo na facebook, určitě nechcete, aby váš pokoj vypadal špatně. Pokud můj kamarád pošle na facebook pěknou fotku z hotelu, kde je ubytovaný, a navíc vás bude rovnou i sdílet, určitě uvěřím více jemu než placené reklamě. Pokud bych se poté chystal někam na výlet, určitě v paměti zapátrám a je pravděpodobné, že se mi vybaví ta pěkná fotka od kamaráda. Takto funguje vlastně všeobecně reklama, radši dáte na doporučení od známého než někoho jiného.

Buďte vidět na internetu. Dávejte fotky na instagram a facebook, komunikujte na síti, mějte aktuální kontakty. Motivujte lidi k tomu, aby si udělali rezervaci přímo u Vás na stránkách místo rezervačních portálů a dejte jim za to nějaký benefit navíc, např. lepší pokoj či láhev dobrého vína k ubytování apod.

Nemohu zde napsat úplně vše, ono to ani nelze, jelikož každý podnik má nějaké možnosti, začít zlepšovat se však dá vždycky. My Vám můžeme pomoci v oblasti IT a marketingu, tedy toho, co se týče WiFi sítě, počítačů apod. Nebudeme Vám ale uklízet pokoje, nezměníme lokalitu, kde jste, nevyměníme vám recepční za někoho příjemného. To je čistě na Vás, můžeme Vám ale dát pomocnou ruku v tom, aby se o Vás začalo mluvit a bylo Vás vidět.

 

Podpora od Chytré Jedničky 🙂

V době psaní tohoto článku korona krize hodně zasáhla do byznysu v oblasti hotelnictví, gastro a turismu všeobecně.

Chtěli bychom v této době pomoci hotelům byznys znovu nastartovat, a proto jsem se rozhodli, že na první půlrok dostanete naši službu za 1 Kč měsíčně. Podmínkou je však závazek na 18 měsíců. Tedy první půlrok za 6 Kč a poté 12 měsíců závazek na užívání služby.

Co pro to musím udělat? Klikněte ZDE a vyplňte formulář, do pole poznámka napište tento kód: JEDEMEDAL6